איך להביא לקוחות לעסק
השאלה הכי חשובה שכל עסק מתמודד איתה היא: "איך להביא לקוחות חדשים לעסק?"
בקצרה? שיווק! איך עושים את זה? במאמר 🙂
שיווק הוא כלי שמאפשר לנו להגיע לעיניים ואוזניים של לקוחות פוטנציאליים בפלטפורמות השונות.
השיווק לא הומצא אתמול וגם לא במאה השנים האחרונות. שיטות שיווקיות מלוות אותנו כבר אלפי שנים! דוגמאות? בבקשה!
שילוט ומיתוג לעסק
שילוט ומיתוג הן הדרכים מהעתיקות ביותר בעולם לשיווק עסקים וחברות.
החל מהצבעים כחול ואדום שמתנוססים מעל מספרות ברחבי העולם כבר אלפי שנים,
צורה של סדן שנמצא מעל חנות הנפח, שילוט ממותג מעל ברים ברחבי אנגליה וסמל הצלב עם הנחש מעל בתי מרקחת ברחבי העולם.
השיטות האלה ישנות אומנם והן עדיין אפקטיביות גם היום ביצירת מודעות למותג שלכם והגדלת מעורבות קהל הלקוחות.
מה שעומד בבסיס שיטת המיתוג הוא הפער בין המוח החושב למוח הפרימיטיבי שלנו – אני אסביר:
כשהיינו בטבע לא ידענו לקרוא, אבל ידענו לזהות ולתאר אירועים ומקומות לפי ההשפעה שלהם על החיים שלנו –
נחש ארסי עם צבעי שחור ואדום זה מסוכן
מים זורמים צלולים וכחולים זה טוב
עצים עם עלים ירוקים ופירות אדומים זה טעים
ויש לנו חלק במוח שאחראי על מיפוי וקיטלוג אזורים ששומר את התמונות האלה. החלק הזה זה החלק שמופעל כשאתם רואים את הלוגו של התפוח של אפל או הצבעים והפונט של קוקה קולה וזה מה שהופך עסק פשוט למותג. החיבור לרגש והמעבר מהמקום החושב למקום הפרימיטיבי שמבוסס רגש.
לפנות לקהל היעד של העסק
אין דבר כזה הכי טוב, יש הכי מתאים. לדוגמה: מוכר בחנות בשמים יוקרתית מצליח למכור באלפי שקלים ביום. הוא עושה את זה בעזרת חיבור רגשי עמוק ללקוחות ויצירת אווירת בוטיק. אם נשים אותו בשוק מול הבסטיונרים שצועקים "עגבניה בשקל רק היום", כנראה שהוא לא יצליח למכור עשירית ממה שהוא רגיל.
באינטרנט זה עוד יותר משמעותי. אנחנו צריכים להבין מי הלקוחות שלנו בכל שלב ומי המתחרים. כשאתם מפרסמים באינטרנט המתחרים הם לא רק המתחרים הישירים שלכם מהענף, אלא כל דבר שיכול למשוך תשומת לב מהצופה. זה יכול להיות התינוק של השכן או אמו בשם עמנואל שעושה בושות במצלמה. אתם צריכים לנצח אותם!
ביצוע הנעה לפעולה
גם אחרי שהצלחנו להשיג תשומת לב של לקוח פוטנציאלי והוא אפילו ראה את הפרסום שלנו בדיגיטל. זה יכול להיות אתר אינטרנט או פרסום ממומן ברשתות החברתיות.. אפילו אז, אנחנו נצטרך להיות מאוד ברורים בשלב הבא. אחרת הגולש ימשיך לגלול ויתקדם הלאה. נתתם לו ערך ועניינתם אותו אבל הוא לא מבין מה רוצים ממנו. אנחנו צריכים להציג לו בדיוק את השלב הבא – "להרשמה לוובינר לחץ על הקישור" "לקביעת שיחה ביומן לחץ כאן" או "לשיחת אפיון לגבי הקמת אתר לידים לעסק שלך לחץ כאן (קישור)
כוונת משתמש
כדאי מאוד להשתדל לקלוע לכוונת המשתמש. כך אנחנו ניצור זרימה בפעולות המשתמש ונוכל לייצר תחושה יותר טובה אצל הלקוח שלנו. זה מתחיל משימוש במלים נכונות, צורת הכתיבה ואפילו תהליך המכירה. דוגמה לכוונת משתמש לא נכונה בפרסום היא להציע סדנה חינמית ובעת ההזמנה של הסדנה לדחוף תשלום כלשהו. זה יוצר רתיעה ויכול לגרום לנטישה משמעותית סביב הנקודה הזאת
רוצים ללמוד עוד על פרסום? מוזמנים לאתר, לדף ולקבוצת הפייסבוק שלנו!
רוצים להפוך להיות מותגים ברשת ולהביא לקוחות מהאינטרנט באופן קבוע לעסק? דברו איתנו עכשיו בווצאפ או בטלפון במספר 0503120275